Mammas bästa vän

Jag är inte mammas bästa vän just nu. Pga av några händelser. En av dom att jag har kladdat foundation på vårat nya vardagsrumsbord...det går inte bort. Mamma går runt och mummlar "jag orkar inte mer" medans hon har rengöringssprutflaskan i ena handen och en mopp i andra. Jag försöker vara så anonym som möjligt. Men det känns som hon går runt i husen, frenetiskt, fram och tillbaka.  Det går inte att undvika henne så att säga. Inte överhuvudtaget.

Det är nu jag behöver en plan för att bli mammas bästa vän igen. Just nu har jag fyra planer:

1. Jag måste bli mer hushållig, laga god mat för hela familjen, börja diska, tvätta. Eller ja skölja ur min gröttallrik varje morgon är en början.
2. Va helt tyst och obefintlig i två dagar och hoppas att mammas ilska snart går över.
3.Köpa ett nytt vardagsrumsbord
4.Gråta och säga förlåt. Hulka lite till, säga något om att ljuset i vardagsrummet är såå bra och att jag bara var tvungen att sminka mig där men att jag aldrig, någonsin, oavsett ljus ska sätta min fot i vardagsrummet igen. Sen gråta lite till.

Plan ett är rätt och slätt enkel, tvåan innebär minst ansträngning, trean är dyr och plan fyra är så gymnasie.
Det väger nog mellan ett och två. Om jag inte vinner på triss idag...då blir det plan tre. Vi får se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0