Tips till blivande aupairer:


Jag fick en fråga om tips för blivande aupairer. Ärligt talat är jag nog den som man inte borde fråga alls. Det finns så många andra bättre, gulligare, barnvänliga aupairer. Men jag känner mig hedrad så därför har jag listat tre saker som jag anser är viktiga i min vardag:


- Socker
Socker är bra för barn. Blanda sockervadd med glass och choklad. Då får barnet en ultimat sockerkick och somnar efter 10 minuter. Jätte-effektivt!


- Tv-spel är en aupairs bästa vän.
När min värdmamma funderade på att inte ta med tvspelet till Cape Cod fick jag ångest. Vad ska jag nu hitta på, spela spel? Leka? Göra precis som alla andra aupairer? No way!


- Egen bil
Viktigare än socker och tvspel. Tillsammans


Om ni känner att ni lärt er något viktigt kan ni alltid höra av er till mig igen. Tycker alltid om att hjälpa till.


 


Kommentarer
Postat av: matilda olsson

hejsan! sag att du ocksa ar au-pair i CT, jag med! Bor lite utanfor Danbury om du vet var det ligger. Har du varit har lange?

2008-07-13 @ 04:06:49
URL: http://mmmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0