The supermarket

En sak som jag tycker om att göra när jag jobbar här är att handla. I loove the supermarket. Det är det bästa soft-jobbet en aupair kan ha. Det finns liksom miljontals ursäkter att använda sig av om besöket har tagit en timma... eller två.


Två klassiker:


Ursäkt 1:

"Det tog trettio minuter att hitta parmesanosten"


Sanning: Det tog egentligen fyra. Dom andra 26 minuterna begrundade jag godisavdelningen och läste veckotidningar.


Ursäkt 2:

Dbet var en seg tant framför mig som tog jättelång tid på sig i kön. Min kö var längst också."


Sanning: Jag tog den kortaste kön. Satte mig ner och åt godis och läste veckotidningar (antagligen blir dom sura om man lusläser här)



None

Ibland känner jag mig så smart att jag inte ens vet vart jag ska ta vägen!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Trevlig blogg att läsa!

2008-06-19 @ 08:16:32
URL: http://kaatzi.blogspot.com
Postat av: MALIN

man ser verkligen inteligensen i dina ögon tina HAHA

2008-06-19 @ 22:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0