Idag

Idag har jag ingen lust att jobba. Jag vill bara ligga ner i sängen och äta godis. Gråta och äta mer godis. Jag har bara lust att åka hem nu. Eller inte hem, jag vill bara inte vara här just nu.


Jag har det egentligen sjukt bra här. Vissa kan vara här i fyra månader utan att ha hittat kompisar och har knäppa familjer. Jag har varit här i två veckor och har redan kompisar och en bra familj. Jag har en stort rum och egen bil. Och jag har nära till allt. Men det spelar inte så stor roll just nu... inte när man har hemlängtan. För hur du än ser på din situation så är inte saker detsamma som hemma. Du bor inte hos din riktiga familj (doh), du umgås inte med dina riktiga kompisar och din pojkvän bor faktiskt 2000 mil bort. Maten är äcklig och det finns inte lösgodis här (verkligen deprimerande).


Jag visste att jag skulle känna såhär tusen gånger och jag vet att det inte är superlätt att vara aupair. Men jag önskar bara att det inte vore så svårt. Och jag önskar att jag inte hade sån hemlängtan idag. Jag menar herregud jag känner mig som världens tönt med godis i ena handen och en näsduk i andra.

Jag ser ju nästan, nästan patetiskt ut idag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej gumman!
Jaa, hemlangtan, de far man har, vare sig man vill eller inte. Men de ar bara halla ut!:) Du kommer vara saaa stolt over dej sjalv efter 1 ar!
De ar jag :P
Och du kommer att klara det galant du me :)
Hoppas vi ses i veckan, eller helgen!
Tack for igar! De var mkt trevligt!:)
Du kan ringa mej nar du vill, vad de an ar, vilken tid de an ar pa dygnet :)
Kraaam // Lisa

2008-05-19 @ 16:44:46
Postat av: mum

hejsan
den kommer längtan ibland är man beredd och ibland inte (det vet jag för 26år sedan)
har man tur som du har, har du vänner runt hörnet och bilen glöm inte det en fungerande radio(som ej påverkas av vädret utomhus!) och inte bara P1 om jag råkat haft den före dej*ler* (och hur man än trycker får man inte in nån annan kanal)
eller mammas konstiga mat sk "nyamaträtter" som prövas lite då och då med varierad framgång....
och
framförallt vädret i helgen snöa det i dalarna och man kan tro vi är på väg till ny istid !!
Det kan jag lova dej är inget att längta efter
plinga när som kram mam

2008-05-19 @ 21:48:19
Postat av: Anonym

Hur länge har du vart i Usa? Funderar bara på ungefär hur länge du har haft hemlängtan också sånt där? Ska nämligen själv flytta över till Canada ;P

2008-05-20 @ 19:12:55
URL: http://saraps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0