Less (lite bara)

Just nu är jag lite less. Jag är sjuk och jag orkar inte göra något. När den minsta tjafsar orkar jag INTE. jag vill gråta och jag vill kasta saker runt om kring mig. Men eftersom en aupair måste vara en civiliserad människa kan jag nog inte det.


Jag vill hem, till min säng, till min pojkvän, till mina bästa vänner. Jag vill kunna äta tortellini och lövbiff med creme fraiche sås. Jag vill kunna cykla vart jag vill, jag vill kunna köra bil utan att få dödsångest. Jag vill supa mig jättefull utan att känna mig kriminell. JAG VILL HEM!!!


Men jag kan inte åka hem. Jag får INTE åka hem. Jag måste stanna här, oavsett om den minsta är jobbig och om jag inte råkar gilla maten.  Den minsta kanske börja gilla mig tillslut och jag kanske, kanske (troligtvis inte) kommer tycka om judisk mat tillslut.


ps. Mamma jag vet att du är över 45 och jag vet att kvinnor över 45 tar saker väldigt seriöst. Men jag är inte självmordbenägen och jag tänker inte blanda alvedon med vin idag. Jag lovar! ds.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0