Mamma, I need you.

Att ta hand om en tolvåring känns så himla simpelt på något sätt.

Jag hade fel.

Mina största uppgifter under dagen är att få mitt värdbarn att göra läxorna, äta och spela piano. Guess what? Det gååår inte.

Antagligen så kan hon inte äta inför sina kompisar, antagligen så kan hon bara spela piano två på morgonen och antagligen så har hon aldrig läxor. Jag har försökt med allt, varit snäll och gullig, mutat henne med godis och tillslut blivit jätteförbannad. Ingenting hjälper.

Mamma. Hjälp. Mig.


Kommentarer
Postat av: mum

Ring nanny akuten ,se gamla dr phil program ta en prenumeration på kamratposten och blogga på vi föräldrar forum då har du kommit halvägs...

Annars gäller få regler(så gjorde jag??) och bra kommunikation med både 12åringen och föräldrarna. och var glad att det är piano och inte blockflöjt ... som var det enda man fick spela på min tid /krammum

2008-10-02 @ 11:30:36
Postat av: Carro

Fattar vart du fatt din rolighet ifran, vilken skon mamma, haha.



Och forresten ar det EXAKT det problemet jag har varje dag med.. Suger!

2008-11-21 @ 03:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0