Hur man handskas med barn, del 1:

Jag vaknade av telefonen för en halvtimme sen...

... skolan är stängd.

När skolan är stängd brukar det se ut så här:


Min unge går upp, 10 min senare står 8 andra ungar i samma ålder utanför dörren. Jag släpper in dom.

Fem minuter senare säger jag att alla ungar ska in i vardagsrummet för det finns ("finns") godis där. Alla ungar springer in i vardagsrummet. JAG LÅSER! Efter två timmar börjar ungarna gnälla om att dom är hungriga. Jag slänger in lite bröd.

Sedan kollar jag tv dom resterande 7 timmarna. Barnen blir upphämtade. Jag är glad, men framförallt, barnen är jätteglada!



Ibland, är allt ungar behöver lite disciplin helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0