Tina svarar:

Lätt bästa au pair-bloggen jag hittat hittills! Får man lov att fråga vilken organisation du åker med? Och vad du tycker om den? Känns så svårt att välja när alla verkar göra hyfsat lika intryck... =)


Hej!

Jag åkte med STS. Jag har inte haft supermycket problem med min organisation.

Inte ens då jag var i en rematch som var ansträngande och väldigt jobbig. Men jag tror också det beror på tur och att jag hade en sjukt bra kontaktperson. På grund av detta har jag aldrig behövt ringa hem till STS i Sverige och be om hjälp.

Det som jag tycker är bra med STS är att du inte har lika mycket krav som aupair, jämförelsevis som med EF.  Exempelvis, är du inte tvingad att gå på VARENDA JÄVLA AUPAIRMÖTE. Det hjälper, men det känns skönt att även om jag missar tre eller fyra möten på ett år så får jag ändå min flygresa hem. Matchningssystemet är också annorlunda med EF. Med STS får du bli intervjuade av flera familjer samtidigt vilket hjälper dig att jämföra och lättare kunna ta beslut. Med Culture Care däremot så kan du bara "matchas"  med en familj i taget. Detta kan vara sjukt jobbigt om man är i rematch och måste matcha under en viss tidsperiod (två veckor).

Allmänt har jag hört mest negativa saker om EF och mest positiva om Skandinaviska institutet. Om jag inte tagit första bästa skulle jag antagligen åkt med den organisationen.  Jag har dock inte haft några problem alls med STS och jag är nöjd med mitt val.

:)




Kommentarer
Postat av: amanda

nämen hej tina :) nej jag tror att jag tog den bilden med louises eller carines kamera. Den var hursom helst oerhört snygg ;) vad har du haft för dig i veckan?

2009-02-27 @ 04:37:56
URL: http://alltsomarmitt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack! Alltid skönt att läsa intryck från många olika personer =)

2009-02-27 @ 08:44:31
URL: http://crosscut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0