"Wanna hang out"

Vi har en massa byggarbetare som springer runt här ibland. Och idag.. idag blev jag tillfrågad en fika av en av dom.

Jubla inte. I Sverige skulle jag hoppat och skuttat och varit superglad i en vecka. Men det här är USA och här existerar inte orden "hot builders" utan det är mer "not so hot builder who didn't get a better job than this". Det finns inga magrutor (om inte en enda stor räknas) och det finns inga snygga arbetskläder här heller (här har man vanliga kläder, vanliga!)


Så jag sa nej, eller inte nej, jag är för mesig för det. Mer en menade blick som sa "nej tack, aldrig i livet, fan heller, vad tror du?".  På ett snällt sätt.

Jag tror inte han frågar igen.

 


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, jag har typ tusenmiljarder byggarbetare hos mig om dagarna på jobbet. Fast tyvärr är det bara 10% som är sådär snygga som de ska vara.. kanske inte vågar handla av mig, eller så finns de kanske bara i våra drömmar?

2008-06-03 @ 21:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0