Hej jag heter Tina och jag är pyroman.

Det är väl lika bra att göra det offentligt. Jag höll på att bränna ner mitt rum igår.

Vi har nämligen en gasolspis i detta hus. Och på något sätt så började eh, en kökshanduk att brinna. Jag får panik och börjar skaka och släcka elden och kökshanduken slutar liksom brinna (tror jag). Jag blir så himlans stolt - och kissnödig - på samma gång att jag går upp med handuken i mitt rum, lägger den på sängen och går på toa. Går ut från toan och sen ner till köket. 10 minuter senare går jag upp till mitt rum.

Det brinner.

I min säng.

HELVETE!

Det är rök överallt, jag kan inte andas och nu har jag verkligen panik. Vad ska jag göra? Min värdmamma kommer slakta mig, jag kommer åka hem, jag kommer dö.Jag släcker elden och allt jag ser är ett enda stort svart hål i min säng. Jag kommer verkligen bli slaktad. Jag börjar gråta. Jag som varit som himlans duktig med allt, inte glömt spisen på slagen på flera månader, inte glömt bilbälte på sexåringen på flera dar, jag har till och med spelat tennis fem dagar i rad utan att klagat. Jag har ju liksom varit... exeptionellt duktig.

Men min värdmamma tog det helt okej. Eller helt okej som hon kunde ta det. Hon undrade liksom varför jag skulle lägga en kökshanduk som just brunnit på sängen, jag sa jag inte eh, visste (och det är faktiskt sant... det finns ju liksom ingen logisk förklaring direkt). Och jag tejpade ihop hålet i sängen och vände på hela madrassen. Mitt rum ser nästan ut som innan. Och vet ni vad?

Jag har bestämt mig för att inte bli brandman.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ojdå!

Tur att det inte blev "värre".

Olyckor kan ju hända alla.

2008-08-27 @ 21:27:27
URL: http://kaatzi.blogspot.com
Postat av: cicci

din klant tina! haha fast det är typiskt dig! hehe :)

2008-08-28 @ 14:27:19
Postat av: MALIN

HAHA fy fan va kuuuul!! de va nog de bästa som du gjort!

2008-08-28 @ 21:36:43
Postat av: moster ann-sofi

Hej tina

tack för kortet. Klart vi läser din blogg! Hört att du ska få främmande till dig.Det blir väl kul. Vi saknar dig ska du veta. Men läser man din blogg så känns du liksom närmare. Här händer massa saker ialla fall mig. Jag har brutit benet. DET ÄR INTE KUL .Men jag har ROSA GIPS- DE Ä KUL! Att duscha,klä på sig, plocka fram frukost och gå i trappor med käppar är som ett stort läskigt äventyr för mig.I bland har jag även krypit runt-det har känts säkrare. Tänk dig den synen!Nej nu är det slutklagat. Du, eldat det har vi alla. Tur att allt gick bra!Många kramar från oss i stora mellösa

2008-08-28 @ 22:43:52
Postat av: Lina

visste att detta skulle komma ;)

2008-08-29 @ 15:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0