Att shoppa:

Idag försökte jag shoppa i City. Igen. Utan resultat.

Okej, att man bor nära shoppingens mekka som har precis allt. Men jag tror inte ni förstår. Det finns människor i NYC. Människor. Och barn. Massa barn. Plus jultomtar. Och hästar.

Kanske en ren emellanåt.

Och när man väl har trängts bland alla dessa varelser, hittat dom enda topparna som finns i storlek small, väntat på ett provrum i trettio minuter. Så händer det.

Toppen är för tight. FÖR TIGHT!!! Ångesten börjar färdas i huvudet. När skedde det här? Hur skedde det här? HUR? Det måste vara något himla tryckfel, det kan inte stämma. Jag frågar personalen:

"Excuse me, but this tshirt is to small"


"Ehm, I guess youre a medium then... do you want me to get it?"


MEDIUM? Jag är ingen medium.. jag är en small. Jag har alltid varit en small... enda sen jag var född typ.  Och mina byxor har faktiskt inte blivit så tajta... jag kan faktiskt andas normalt i dom nu för tiden.  Även om det tar 15 minuter att sätta på mig dom. Plus, jag kanske ska ha mens snart. Jo så är det. Det finns säkert miljontals kvinnor därute som precis som mig ska ha mens och inte kan ha storlek small. Ja precis så är det. Men jag fick ju mens bara för någon vecka sen? Tänk om det är något allvarligt fel? Jag kanske är dödssjuk!!!

För jag har ju inte gått upp i vikt. Det har jag faktiskt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0