Svar på frågisar:

Postat av: Christine

 Hej, hittade din blogg genom att söka på två veckor i new york:P Letade nämligen info om vad det skulle kosta att semestra där? Vad kostar maten, frukost, lunch och middag ca? Vad kostar kläder? Om du vet: vad kostar att bo på hotell? Taxi? Ha det jättebra! Tycker också att det är tufft att man vågar åka iväg som dig till ett helt främmande land för au pair och upplevelse under ett-två år(?)!

http://www.metrobloggen.se/underbar


Mat
:

Maten i New york har i princip samma prisklass som den i Sverige. Det som är skillnaden mellan Sverige och New York är att skatt och dricks inte är inkluderat i priset. Va beredd på extra avgifter och att allting kostar mer än vad man tror.

Hotell:

Hotell i NYC är SVINDYRT och jätteöverskattat. Men ett tips är att hyra en lägenhet istället, bästa stället att kolla detta på är greatrentals.com och vacationhomerentals.com. Ett annat sätt att få billigt boende är hemsidan hotwire.com, där väljer vart du vill åka och hur centralt du vill bo. Varför du kan hitta så pass billigt boende just där är att du inte får reda på vart du ska bo förräns du betalat. Ungefär som ospecifierat... fast ändå bättre.

Kläder:

Kläder är billigare USA i allmänhet och i synnerhet märkeskläder. Du kan hitta dior väskor för halva priset och ett par nya levis för 300 kronor. Dock är skatten på kläder mycket högre inne i city än i förorterna. Du kan till exempel åka till ett mall utanför city och hitta samma kläder som är mycket billigare eftersom skatten är lägre.

Taxi:
 MYCKET billigare än i Sverige. Tunnelbanan är också billig. 2 dollar kostar en enkelresa och då kan du åka hur långt du vill.



Ibland blir jag förvånad över min intelligens. Ni andra.. fråga på!!! Jag tycker om att använda mig av min höga intellekt.



 

Kommentarer
Postat av: lina

Tina, kan du ge mig din adress.. är du snäll? :D

PUSS

2008-11-30 @ 22:30:02
URL: http://linagothlin.blogg.se/
Postat av: mum

hej

Har precis skickat iväg ett julpaket till dej med lite klappar från oss OBS öppnas påjulafton...inge fusk inte kramisar mum

2008-12-04 @ 18:12:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0