Drömmen om Ikea.

Jag satt just och fundera på relationer.

Jag har haft två riktiga pojkvänner i mitt liv. Eller tre. Men efter att den tredje skickade en porrfilm på posten till mig efter vi gjort slut så är han uträknad från ekvationen (hej förresten... Kristoffer!).

Helt plötsligt efter studenten började människor flytta ihop, och ni vet på gå på Ikea varje söndag, köpa ljus i olika färger,bokhyllor och dubbelsäng.

Jag har klarat mig från sånt och det har känns okej. Jag tycker ändå inte om att hänga på Ikea. Det är trångt, för mycket stressade barnfamiljer. Men just idag vill jag också!!!

Jag kan verkligen tänka mig själv på Ikea. Det skulle vara kul. Jag skulle gå runt där med min vagn och jag skulle ABSOLUT INTE ta genvägen till restaurangen, nej jag skulle pina mig igenom hela sängavdelning, hyllavdelningen och badrumsavdelningen först. Kanske till och med barnavdelningen och i hemlighet välja ut en säng till mina framtida ungar. Sedan skulle jag klaga på att kön gick superlångsamt och köpa mjukisglass.

Plus så skulle jag och min respektive vara supergulliga mot varann och enas om precis allt (alltså, jag får bestämma) och pussas hela tiden. Alla skulle se på oss med avund...

Okej, jag ska inte klaga. En gång var jag jättenära att komma till Ikea. Jag hade till och med beställt datum. Den 10 juni 2009 skulle jag och Theo åka till Ikea!!! Sen skulle vi renovera en superfin lägenhet som vi hittade på två dagar och flytta in. Och bli ett sånt där lyckligt sambopar...ni vet!

Tyvärr började vi redan bråka i telefon. Han vill ha japansk tema (tjing, tjong, NEJ!) och jag vill ha rosa (med glitter).

... han har ny tjej nu.





Kommentarer
Postat av: cicci

HEEEEEEEJ en sak jag har undrat över är om namnen på alla saker på ikea.. har dem samma namn som i Sverige eller har de andra namn i Usa?? saknar dig babeeeee!

puss

2009-02-17 @ 16:25:13
Postat av: Josefin

Till Cicci:

Ja, sakerna heter precis likadant över hela världen. Heter kudden "gosa mys" så heter den så även i övriga världen. Hur nu en engelskspråkig person uttalar detta, återstår att vara en gåta..

Hur känner jag till detta? Var på IKEA i Australien.



Till Tina: Jag vill också gå på Ikea!! Eller nä, eller jo... Ibland iaf!

2009-02-17 @ 17:59:42
Postat av: Pernilla

Ha ha du skriver så underbart..

Men du tro mig det är inget att sukta efter..

Ha kul så länge du kan !!!!

Tro mig jag vet..

2009-02-20 @ 08:39:12
URL: http://www.minimi05.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0