Man är väl van.

Igår så var det en man som berättade att han brukade gå på kändisfester för mig.

Kul för han tänkte jag. Men när jag tänker efter så är jag faktiskt typ van...

Jag var åtta år. Jag och mamma shoppade på Mariebergs köpcentrum och dom hade såpa-tema. Reine från Tre kronor var där, skådisar från rederiet OCH vita lögner.

Det fanns en tävling där man skulle gissa hur mycket hallonbåtar det fanns i en skål. Dom tio som gissar mest rätt fick komma upp på scen och träffa alla kändisar (och tävla om ett 5000 presentkort från Viking line)

Eftersom jag var åtta och älskade tre kronor tvingade jag mamma att stanna kvar... 5 timmar.... tills finalisterna ropades upp. Namn efter namn hördes i högtalarna och tillslut så fanns jag med! Jag skulle få komma upp på scen!

Jag var i himlen. Helt plötsligt stod jag mitt bland alla skådisar och kändisar, och mina idoler!!!

Hur gick det då?

Jo, jag kom på tredje plats. 1000 kronor presentkort på Viking line.

För det åkte vi till Mumindalen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0